torsdag 23 juni 2011

Förbannad

Imorse när jag vaknade var jag så himla arg på katterna. Jag jobbade kväll igår och kom till ro sent. Natten har varit hemsk, inte bara har jag drömt mardrömmar och vaknat konstant utan katterna har även flugit runt i lägenheten. Skulle kunna tycka de kunde på sina fyra ben, men icke. De har vält en lampa, puttat ner två skålar från bänken i köket och alla böckerna ur en hylla i bokhyllan låg på golvet och väntade på mig. Doris bestämde sig även för att bajsa utan att täcka över i kattlådan som Tommy så käckt ställt i sovrummet. Det lektes med de leksaker som för mest oväsen... klonk, klonk, kling, kling... en kvart senare håller det fortfarande på. Upp och gömma på trötta fötter... Ritch, ritch, tjong, tjong, kling, kling, klong, klong... Ja, jösses ni fattar poängen. Kass natt och upp tidigt till jobbet. Tur att Tommy sover som Törnrosa och tar hand om katterna på morgonen. Jag tog mig med nöd och näppe upp ur sängen och iväg till jobbet... Trots denna natt i tydligt minne kan jag inte låta bli att smälta totalt när trion möter mig i dörren redo för gos och kel... Vi fyra har legat i hallen en bra stund nu och haft det mysigt och alla onda tankar som huserat i mitt huvud idag är som bortblåsta. :) Älskade katter är katter med kortsinta mattar och hussar. ;)

2 kommentarer:

  1. Vänta till Lappan får kattungar, då kan jag säga att det inte blir tyst ;-)

    SvaraRadera
  2. Känns så väl igen.... Å sen tittar dem på en med sina mest bedårande peppar korns ögon och alla formuleringar på en blocket annons är bort blåsta.

    SvaraRadera