lördag 17 september 2011

I en ny famn

Shadow och Doris ligger sked. Nyss när jag vaknade så tittade jag ner mot mina fötter och där ligger honona och trycker sig tätt emot varandra. Jag tror det har gått till så här. Shadow sover sin vana trogen vid mina fötter. I de tidiga morgontimmarna runt 5 kommer Doris till mig, snuttar och mjölktrampar vilket jag brukar uppskatta att vakna till. Idag är det dock lördag och jag har längtat efter sovmorgon, dessutom har Doris långa klor så denna kärlek gör ont. Efter ett tag brukar hon lägga sig ner och trycka sig emot en och tokspinna. Jag tror att jag puttat henne ända till Shadow när hon nådde den punkten. Det var väldigt mysigt att vakna till den synen. Det bästa var när Shadow vaknade och Doris ålade in sig i hennes famn. Shadow låg kvar. Sedan såg Doris att jag var vaken och var tvungen att komma och gosa med mig. Texas väntar otåligt på mat, så nu är det hög tid för mig att gå upp och utföra kattslavssyssla. Hoppas ni också haft en härlig morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar