söndag 9 oktober 2011

Ont i magen

Ja. Jag är egentligen jätteglad för vi ska åka till Barcelona och semestra en vecka. Fast det känns jobbigt att åka i från min älskade trio. Vi testar dessutom ny kattvakt. Vår granne, som säkert kommer passa dem alldeles ypperligt och som vi tycker om... men tja, det är ändå jobbigt att inte kunna vara hemma med mina gosrumpor själv... Det bästa av två världar funkar liksom inte... Kommer sakna dem till tårar... fast någonstans hoppas jag att det kommer vara värt det och att jag kommer hitta fina spanska kattsaker. ;) Ännu en sak som gör det jobbigt att åka är att Shadow har blivit så trygg de senaste dagarna, vilket kan hänga ihop med att jag varit hemma så mycket... Det är som att hon öppnar upp sig och bara strålar, lilla hjärtat. Tänk om det förstörs när vi lämnar henne!? Texas och Doris är trygga i sig själva och kommer nog inte ha några större problem med att knyta an till vår "främmande" granne. Men skillnad mot husse och matte måste det ju bli...
Nåväl såhär sitter Doris och sover... Hon har inte lämnat min sida på hela dagen så hon kanske känner att vi ska åka. Hon gungar till ibland och tappar huvudet, sötnöten... Imorse vaknar jag och ser att Shadow tvättar henne på huvudet och sedan kommer Texas och gosar in sig i en hög med henne. JA, Lill-Fian är verkligen en älskad katt. De är så fina min trio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar