söndag 13 november 2011

Stora julbadet

Ja i god tid har Doris nu tagit sig ett bad inför julen. Vi har bakat bröd tillsammans idag hon och jag och hon blev alldeles mjölig och degig i pälsen. Dessutom hade vi ett shampo att testa så vi gjorde alltså slag i saken, julbadet. Andra gången i duschen för fröken, första gången med shampo. Hon luktar så gott nu och var så duktig. Jag är tacksam att jag hade en tröja på mig då hon ville klättra upp i min famn och en av gångerna hamnade på min rygg och satte i klorna för att inte ramla. Hon pep lite grann men det var på det hela taget ett mycket stillsamt och rätt behagligt bad. Efter badet får man gosa sig torr under mattes tröja... Det var nog det bästa enligt lill-fian själv.

1 kommentar:

  1. Du kan väl inte baka med lill-fian och glömma kameran? Jag vill ju se bilder :)

    SvaraRadera